Najczęściej zadawane pytania

Informacje ogólne

Czym różni się sprzedawca od dystrybutora?
Dystrybutor posiada własną sieć dystrybucyjną czyli kable, transformatory i liczniki mierzące zużycie energii. Sprzedawca jest pośrednikiem, który korzysta z infrastruktury dystrybutora i jest odpowiedzialny za dostawę energii bezpośrednio do końcowego odbiorcy. Ponieważ sprzedaż energii nie podlega ograniczeniom, jej odbiorca może wybrać firmę od której chce zakupić energię.
Kto odpowiada za przerwy w dostawie prądu i usuwanie ewentualnych awarii?
Za przerwy oraz ewentualne awarie odpowiada lokalny dystrybutor (OSD). Wszelkie zgłoszenia związane z awariami lub problemami z dostawą energii należy kierować do dystrybutora.

Rozpoczęcie współpracy z HANDEN

Jak zostać klientem HANDEN?
Wypełnij formularz, a my umówimy spotkanie z naszym Doradcą, który przedstawi Ci kalkulację oszczędności dla Twojego biznesu.
Zamów kontakt Przejdź do formularza
Czy zmiana sprzedawcy jest darmowa?
Tak, zmiana sprzedawcy jest darmowa.
Jak długo trwa proces zmiany sprzedawcy?
Proces zmiany sprzedawcy trwa nie dłużej niż 21 dni. Zmiana sprzedawcy zależy również od zakończenia umowy z obecnym dostawcą oraz długości jej wypowiedzenia.
Czy HANDEN zajmuje się wszystkimi formalnościami w imieniu Klienta?
Tak. Dzięki podpisanemu pełnomocnictwu zajmujemy się wszystkimi formalnościami za Ciebie.
Czy każda firma może zmienić sprzedawcę?
Tak, sprzedawcę może zmienić każda firma.
Czy muszę zmienić licznik, przechodząc do HANDEN?
Nie ma takiej potrzeby. Zmiana sprzedawcy nie wymaga zmiany liczników. Prąd będzie przesyłany przy użyciu tych samych kabli, liczniki będą odczytywane w taki sam sposób, jak było to tej pory. Otrzymasz osobną fakturę za energię. Fakturę za usługi dystrybucyjne od dystrybutora.
Ile mam dni na opłacenie faktury?
Termin płatności to 14 dni od daty wystawienia faktury.
Otrzymałem dwie faktury do płatności, czy obie powinienem opłacić?
Tak, jedna faktura jest za dystrybucję (wystawiana przez dystrybutora), druga faktura jest za sprzedaż energii czynnej (wystawiana przez dostawcę energii).
W jaki sposób mogę się skontaktować z Biurem Obsługi Klienta?
Z Biurem Obsługi Klienta skontaktujesz się, dzwoniąc pod numer infolinii: 801 403 500. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 17.00. Mamy również dedykowany adres e-mail: ebok@handen.pl.

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK)

Czym jest eBOK?
To platforma internetowa przeznaczona dla firm, które cenią sobie wygodne i nowoczesne rozwiązania. Można z niej korzystać zawsze i wszędzie.

Szczegółowe informacje na temat eBOK można znaleźć w Regulaminie.
Regulamin elektronicznego Biura Obsługi Klienta Pobierz regulamin
Jakie korzyści daje eBOK?
Nasz eBOK zapewnia bezpłatny dostęp przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. To także wspieranie ekologicznych rozwiązań - mniejsze zużycie papieru. Dzięki eBOK masz zawsze łatwy dostęp do dokumentów, możesz otrzymywać powiadomienia o nowych fakturach, a także masz stałą kontrolę nad wydatkami i zużyciem. Warto również wspomnieć o oszczędności czasu, którą zapewnia to elektroniczne rozwiązanie. Pomocny w korzystaniu z niego będzie także z pewnością przyjazny interfejs.
Jakie funkcjonalności znajdę w eBOK?
Najważniejsze funkcje dostępne dla Klientów to: dostęp do stanu konta, monitorowanie zużycia gazu i prądu oraz wpłat, a także możliwość podglądu bieżących danych. Warto wspomnieć również o podglądzie do umów, a także ułatwionym bezpośrednim kontakcie z HANDEN.
Co mam zrobić, jeśli chcę korzystać z eBOK?
Wystarczy wejść na stronę WWW HANDEN: www.handen.pl i uzyskać dostęp, klikając w ikonę eBOK w prawym górnym rogu.
Logowanie do eBOK Przejdź do eBOK
Gdzie znajdę szczegółowe informacje dotyczące korzystania z eBOK?
Dla naszych klientów przygotowaliśmy szczegółową instrukcję korzystania z eBOK. Znajdują się tam opisy korzystania z poszczególnych funkcji krok po kroku.
Instrukcja Elektronicznego Biura Obsługi Klienta eBOK Pobierz instrukcję
Czym są e-faktury?
Faktura elektroniczna (e-faktura) to rodzaj dokumentu elektronicznego w rozumieniu Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 60 ze zm.).

Szczegóły na temat e-faktur wystawianych przez HANDEN można znaleźć w Regulaminie e-faktur.
Regulamin e-Faktury Pobierz regulamin
Jak aktywować lub dezaktywować e-faktury?
Aktywacja lub dezaktywacja e-faktury następuje przez złożenie pisemnego, prawidłowo wypełnionego i podpisanego przez uprawnione osoby oświadczenia o wyrażeniu zgody na e-fakturę. Jego wzór można pobrać poniżej.
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na e-fakturę / o rezygnacji z e-faktury Pobierz oświadczenie
Co mam zrobić, jeżeli nie chcę otrzymywać e-faktur na adres e-mail?
Jeśli nie chcesz już otrzymywać e-faktur na adres e-mail, a zamiast tego mieć do nich dostęp w eBOK, wystarczy podpisać oświadczenie o zmianie sposobu doręczenia. Takie samo oświadczenie obowiązuje w odwrotnej sytuacji - kiedy chcesz otrzymywać e-faktury na adres e-mail.
Oświadczenie o zmianie sposobu przesyłania e-faktury Pobierz oświadczenie
Jak mam zmienić adres a-mail, na który chcę otrzymywać e-faktury?
To żaden problem - wystarczy podpisać oświadczenie o zmianie adresu e-mail.
Wzór można pobrać poniżej.
Oświadczenie o zmianie adresu e-mail w ramach usługi e-faktury Pobierz oświadczenie

Wciąż potrzebujesz
pomocy?

Zadzwoń

+48 22 113 41 66
+ 48 801 403 500

W godzinach 8:00-17:00
(pon. – pt.)

lub

Napisz do nas

Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.

Akceptuję
pl | de | uk | en